Ini adalah halaman blog yang merangkumi kesihatan, kecergasan badan dan kecantikan

Full width home advertisement

Post Page Advertisement [Top]

Khasiat Kulit Pisang Untuk Awet Muda 

Pisang adalah sejenis buah yang mempunyai khasiat yang sangat besar untuk kesihatan tubuh badan manusia. Bukan sahaja buahnya, ternyata kulit pisang juga mempunyai bahan yang sangat bermanfaat untuk kesihatan kulit manusia kerana kulit pisang itu sendiri mengandungi vitamin B12, magnesium dan vitamin B6 yang berkhasiat untuk menghilangkan jerawat, melembutkan kulit wajah, mencerahkan gigi, menghilangkan kedutan di muka dan mengecilkan pori-pori.pori di muka anda.

cantik


Terdapat beberapa kaedah yang boleh anda gunakan:

1. Anda boleh menggunakan kulit pisang ini sebagai masker muka dengan tumbuk kulit pisang hingga halus kemudian masukkan kuning telur. Selepas adunan kedua-dua bahan tersebut sebati, anda boleh sapukan adunan tersebut ke muka anda dan kemudian biarkan selama lebih kurang lima minit selepas itu bilas dengan air bersih, lakukan cara ini berulang kali setiap hari untuk hasil yang maksimum. Kaedah ini dapat menghilangkan kedutan dan menghaluskan kulit wajah anda.

kulit pisang

2. Cara seterusnya yang boleh anda lakukan selain di atas untuk memanfaatkan kulit pisang adalah dengan menghilangkan jerawat pada kulit wajah anda dengan menggosok jerawat dengan kulit pisang selama lima minit setiap hari sehingga jerawat anda hilang.

Baca juga : 4 Cara Hilangkan Jeragat Semulajadi

3. Dan kemudian anda boleh menggunakan kulit pisang ini untuk mencerahkan gigi anda, dengan menyapu kulit pisang pada gigi anda, lakukan setiap 5 minit setiap hari sehingga hasilnya maksimum.

Pisang adalah sejenis buah yang sangat kerap ditemui tetapi mempunyai pelbagai khasiat.

Semoga dengan beberapa tips di atas anda boleh mendapat manfaat yang berguna untuk kesihatan kulit anda.

Baca juga : Makanan Ibu Hamil Untuk Memutihkan Kulit Bayi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Bottom Ad [Post Page]