Ini adalah halaman blog yang merangkumi kesihatan, kecergasan badan dan kecantikan

Full width home advertisement

Post Page Advertisement [Top]

Demam denggi adalah penyakit yang disebabkan oleh nyamuk Aedes aegypti, demam denggi adalah penyakit berbahaya yang menyebabkan banyak korban jiwa.

Beberapa Cara Mengelakkan Nyamuk Aedes Aegypti


Beberapa petua yang akan saya berikan adalah petua untuk menghilangkan nyamuk denggi, iaitu:

Toskan air bertakung di sekitar rumah anda

Air bertakung ini seperti tab mandi, pasu bunga, akuarium dan banyak lagi adalah tempat yang sangat baik untuk pengembangan nyamuk Aedes aegypti, jadi kita mesti menjaga kebersihannya dengan menyiram dan membersihkan air sekerap mungkin agar nyamuk Aedes tidak dapat membiak .

Tumbuhan penghalau nyamuk

beberapa petua lain iaitu menanam tanaman penghalau nyamuk di sekitar kediaman anda, supaya nyamuk tidak mahu mendekat atau bahkan membiak di kediaman anda. tanaman penghalau nyamuk seperti lavender, oren, serai dan banyak lagi.

Peredaran udara dan cahaya

peredaran udara yang baik sangat diperlukan bukan hanya untuk orang-orang di rumah itu sendiri tetapi juga untuk mengusir nyamuk aedes aegypti kerana nyamuk suka berada di bilik yang lembap dan gelap, ketika rumah anda mempunyai peredaran udara dan tempat dengan banyak cahaya akan menjadikan tempat anda kering dan selesa untuk anda tetapi tidak selesa untuk nyamuk.

Fogging

Fogging atau pengasapan di kawasan anda juga merupakan cara yang berkesan untuk menghalau dan membunuh nyamuk dan membunuh anak benih yang akan menjadi nyamuk di tempat-tempat yang mungkin tidak dapat anda jangkau.


berikut adalah beberapa petua dari saya untuk anda mengelakkan demam denggi, semoga anda semua sihat dan dijauhkan dari penyakit mengintai.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Bottom Ad [Post Page]