Ini adalah halaman blog yang merangkumi kesihatan, kecergasan badan dan kecantikan

Full width home advertisement

Post Page Advertisement [Top]

6 Sebab Perut Buncit Dalam Lelaki dan Wanita. Perut adalah sebahagian dari tubuh yang gampang sekali melar kerana perut adaah bahagian tubuh manusia yang mempunyai keanjalan yang tinggi kerana sebab banyak sekali orang - orang yang mengalami perut buncit. Memang tidak semua yang mengalami perut buncit ini mempunyai beberapa maslah penyakit tetapi apabila seseorang mempunyai buncit perut gampang sekali terkena beberapa penyakit seperti strok, diabetes dan serangan jantung.

 

- Baca Juga : 9 Tanda - Tanda Strok Ringan


Bukan sahaja ia boleh menyebabkan beberapa masalah kesihatan, sudah tentu, perut yang dibersihkan sangat mengganggu penampilan anda.

seseorang mempunyai buncit perut gampang sekali terkena beberapa penyakit seperti strok, diabetes dan serangan jantung.

6 Sebab Perut Buncit ialah:


1. Senaman jarang berlaku

Sudah tentu, seseorang yang telah membengkokkan masalah perut biasanya disebabkan oleh jarang melakukan latihan, kerana jika seseorang yang jarang menggunakan lemak yang terkubur di perut akan berkumpul, menyebabkan perut berkembang.

2. Makan sebelum tidur

Sebenarnya, badan secara semulajadi membakar sebahagian daripada simpanan lemak semasa anda tidur, tetapi jika anda tidur dalam perut penuh, tubuh tidak dapat membakar lemak dengan cekap. Inilah yang menyebabkan penambahan lemak dalam badan anda terutama di dalam perut.

3. Kekurangan tidur

Seperti yang dikatakan di atas cukup tidur adalah 7-8 jam sehari boleh membantu anda mengelakkan masalah perut yang membuang kerana semasa tidur badan membakar lemak di dalam perut. Kerana jika anda kurang tidur ini akan menimbulkan peningkatan pada hormon kortison iaitu hormon stres yang akan menyebabkan anda mengambil makanan yang mengandungi kadar gula yang tinggi.

4. Snek

Snek atau mengambil makanan ringan terlalu berlebihan boleh menimbulkan perut buncit kerana biasanya dalam makanan ringan ini terdapat banyak mengandungi gula atau pemanis buatan kimia yang tidak dapat di cerna secara maksimum oleh perut sehingga terdapat penumpukan yang berlebihan pada perut anda sehingga menimbulkan perut anda membuncit.

5. Merokok

Mengapa Merokok boleh menyebabkan perut anda menjadi lebih tinggi? Ini kerana menurut penyelidikan di University of Glasgow mendapati bahawa merokok boleh mendorong lemak ke bahagian teras badan yang menyebabkan perut menjadi lebih besar.

6. Alkohol

Didalam alcohol terdapat gula dan kalori yang berlebihan sehingga alcohol ini sangat berperanan menjadikan perut buncit dan ganguan kesihatan lain yang lebih berbahaya kerana gula dan kalori yang berlebihan tidak ada manfaatnya bagi tubuh anda bahkan boleh membuka jalan atau ruang bagi masalah kesihatan yang lain.

Beberapa sebab di atas perlu dielakkan kerana mempunyai tubuh yang sihat dan rupa yang menarik adalah keinginan untuk semua orang.

Ini adalah 6 Sebab Perut Buncit Dalam Lelaki dan Wanita. Terima kasih kerana melawat laman web ini, semoga perkara yang saya katakan boleh berguna untuk anda, terima kasih.

- Baca Juga : Cara Mengatasi Obesiti

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Bottom Ad [Post Page]