Ini adalah halaman blog yang merangkumi kesihatan, kecergasan badan dan kecantikan

Full width home advertisement

Post Page Advertisement [Top]

Cara membetulkan bibir secara semulajadi dan kekal. Ramai wanita yang mengidamkan warna bibir yang rosak kerana warna bibir merah menjadikan penampilan menjadi lebih segar untuk dilihat. Supaya banyak artis atau wanita yang mempunyai lebih banyak wang sanggup membayar mahal untuk menjaga bibir ini.

Tidak dapat dielakkan dalam era ini semua-cepat ada begitu banyak orang - orang yang lebih suka pembedahan untuk penjagaan bibir untuk kelihatan lebih menarik di mata ramai orang. Tetapi terdapat banyak risiko yang perlu diambil untuk mengambil laluan operasi sebagai tambahan kepada kos tinggi risiko kegagalan.





Terdapat banyak ramuan atau ubat-ubatan yang boleh digunakan dari ramuan semula jadi yang selamat dan mempunyai risiko yang rendah dan tidak mempunyai risiko sama sekali.
Di sini saya akan berkongsi bahan-bahan semulajadi yang boleh membebaskan bibir:

1. Susu

Kandungan susu yang berguna untuk kesihatan dan baik untuk pertumbuhan tulang pada kanak-kanak dan orang dewasa. Susu juga berkhasiat untuk memutihkan kulit dan boleh membantu menyuburkan bibir anda untuk kelihatan mawar kerana dalam susu terdapat kandungan asid laktik yang sangat berguna untuk mencerahkan kulit dan mengangkat sel kulit - mati di bibir. Anda boleh menggunakannya dengan menggunakan susu tulen untuk bibir anda.
2. Strawbery

Strawbery adalah sejenis buah yang banyak dituntut oleh remaja kerana rasa manisnya dan rasa masam, menjadikan rasa buahnya sangat khas di mulut. Strawbery adalah buah yang diperkaya dengan vitamin C yang berguna untuk merawat bibir anda. Anda boleh menggunakan stroberi ini dengan memisahkan mereka menjadi 2 strawberi dan kemudian menerapkannya ke bibir anda, biarkan mereka duduk selama 15 minit dan bilas dengan air bersih.

3. Avocado

Buah satu ini juga buah yang mempunyai banyak manfaat untuk kesihatan, terutama kesihatan kulit. BU ini sering digunakan sebagai ramuan utama untuk penjagaan kulit seperti scrub dan topeng muka, selain sifat - keberkesanan alpukat juga boleh digunakan sebagai ramuan untuk memulihkan bibir anda dengan cara buah alpukat menjadi dua bahagian kemudian mengambil daging buah dan haluskan selepas itu anda memohon alpukat yang telah dicampur sebelum ke bibir anda biarkan selama 15 minit dan basuh dengan air bersih.

4. Madu

Madu adalah bahan semulajadi yang mempunyai pelbagai sifat untuk kesihatan tubuh manusia. Di dalam madu terdapat kandungan glukosa dan fruktosa yang dapat merangsang epidermis yang membuat kolagen baru di kulit supaya sel kulit mati di kulit dapat diangkat dengan mudah yang kita tahu sebagai meremajakan sel-sel kulit. Dengan mencampurkan sedikit gula dengan gula, kemudian gosokkan ke bibr anda sehingga kulit - kulit mati diangkat, kemudian basuh bibir anda dengan air bersih.

5. Buah delima

Delima adalah buah yang boleh membebaskan bibir secara semulajadi dan boleh menyuburkan bibir supaya kelihatan lembap dan sihat. Iaitu dengan mengambil satu buah delima kemudian haluskannya dengan mashing selepas campuran itu dengan air mawar gosokkan campuran ke bibir anda selama 5 minit kemudian basuh dengan air suam.

Baca Juga : 4 Vitamin Untuk Rambut Gugur Dengan Bahan - Bahan Semulajadi

Ini adalah beberapa petua yang boleh saya sampaikan untuk mengurangkan bibir anda dengan bahan-bahan semulajadi yang anda dapati di rumah setiap hari. Kemunculannya sangat penting dalam kehidupan seharian, tetapi anda harus mengelakkan perkara-perkara yang segera mengubah penampilan anda kerana biasanya ia akan menjadi lebih teruk atau boleh memburukkan penampilan anda jika tidak berfungsi, anda hanya perlu menggunakan bahan semulajadi walaupun prosesnya sangat panjang. tetapi keputusan yang dihasilkan biasanya tanpa risiko maut, baik untuk kesihatan anda dan tentu saja ekonomi.
Terimaksaih atau lawatan anda ke laman web kami, semoga ini berguna.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Bottom Ad [Post Page]