Ini adalah halaman blog yang merangkumi kesihatan, kecergasan badan dan kecantikan

Full width home advertisement

Post Page Advertisement [Top]

Makanan Ibu Hamil Untuk Memutihkan Kulit Bayi. Mempunyai anak adalah impian bagi setiap pasangan sebagai rumah tangga yang lengkap.
Tak hanya keturunan yang sehat secara jasmani tetapi banyak sekali mendambakan mempunyai seorang bayi yang mempunyai kulit yang bersih dan putih keinginan itu sangat lumrah di inginkan oleh sepasang pasngan apalagi biasanya bagi pasangan muda yang baru ingin mempunyai seorang pelengkap keluarga iaitu anak.

 

-Baca Juga : 4 Vitamin Untuk Rambut Gugur Dengan Bahan - Bahan Semulajadi


Supaya tidak biasa bagi ibu hamil mencari pelbagai cara untuk menyempurnakan anaknya. Walaupun menurut beberapa ahli makanan tidak menentukan warna kulit bayi kerana warna kulit biasanya campuran genetik antara ayah dan ibu. Tetapi tidak pernah menyakitkan untuk mencuba kerana selain mencantikkan kulit bayi anda beberapa makanan ini dapat digunakan untuk menyuburkan ibu bayi anda.
Makanan Ibu Hamil Untuk Memutihkan Kulit Bayi, menutrisi kulit bayi,kulit bayi sehat

Beberapa Makanan Ibu Hamil Untuk Memutihkan Kulit Bayi:


    1. Kelapa

Sejak turun temurun kelapa sangat di percaya untuk membersihkan kulit bayi say didalam kandungan bahkan di sebuah daerah di india tidak hanya air nya yang di ambil tetapi kelapa yang sudah keras lah yang dibuat cemilan untuk ibu hamil di sana di percaya daging kelapa yang keras yang berwarna putih boleh menjadikan kulit bayi menjadi terang.

    2. Almond

Makanan yang diperbuat daripada badam atau diminum minuman dipercayai menjadikan kulit bayi lebih cerah.

    3. Nanas

Di beberapa Negara makanan yang diperbuat daripada nanas ini adalah jenis makanan yang pantang untuk di konsumsi masa bunda mengandung kerana di beberapa Negara nanas di jadikan sebagai alat untuk menggugurkan kandungan tetapi apa bonda tahu di beberapa Negara asia nanas justru di jadikan minuman yang di percaya dapat mencerahkan kulit bayi anda.

    4. Buah Anggur

Buah anggur ini baik untuk kandungan anda kerana di dalam anggur terdapat kandungan Alpha Hydroxy Acid (AHA) yang di percaya dapat membuat kulit bayi anda cerah dan sihat. Buah anggur boleh dimakan dengan cara jus atau diproses menjadi makanan atau makanan ringan lain.

    5. Bengkoang

Bengkoang adalah sejenis makanan yang kaya dengan antioksidan dan mineral. Kandungan ini dipercayai menjadikan kulit bayi lebih cerah dan sihat.

    6. Kacang Hijau

Biji hijau ini boleh digunakan untuk digunakan untuk mencerahkan kulit pada ibu bayi dan juga dapat membersihkan cairan amniotik semasa kehamilan. Biji hijau ini boleh dimakan secara teratur dengan mendidih dan mengambil air atau dengan membuat bubur kacang hijau.

    7. Jeruk

Jeruk adalah buah yang kaya akan vitamin C yang dapat menutrisi kulit pada bayi anda semasa di dalam kandungan serta di dalam oren juga kaya akan asid folik yang sangat penting untuk pertumbuhan janin bonda.

    8. Telur putih

Telur putih secara meluas dipercayai dapat memutihkan dan mencerahkan kulit bayi anda jika digunakan secara teratur semasa trismester kehamilan.

    9. Biji Adas

Meminum air rendaman biji adas sebanyak 3 ml sehari boleh mencerahkan kulit bayi anda sejak dalam kandungan selain itu air rendaman biji Adas juga dapat meringankan mual di pagi hari.

    10. Kacang Kedelai

Kacang soya baik sekali di konsumsi oleh ibu yang sedang hamil kerana di dalam kacang soya terkandung banyak sekali omega 3 yang berkhasiat untuk mencerah kan dan menutrisi kulit bayi bonda.

Itulah beberapa makanan Ibu Hamil Untuk Memutihkan Kulit Bayi untuk kesihatan kulit dan menutrisi janin pada masa kehamilan, tetapi sebaik-baiknya untuk mencegah hal - hal yang tidak di inginkan pemakanan dan pengambilan untuk bayi bonda sebaiknya di awasi oleh tenaga perubatan yang lebih tau spesifikasi nutrisi yang di perlukan untuk tubuh dan bayi anda. Semoga bermanfaat terima kasih.

- Baca Juga :  6 Khasiat Buah Betik Untuk Kesihatan


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Bottom Ad [Post Page]