Ini adalah halaman blog yang merangkumi kesihatan, kecergasan badan dan kecantikan

Full width home advertisement

Post Page Advertisement [Top]


Ubat - Ubatan Herpes Berkesan Semulajadi. Herpes adalah jenis penyakit kulit yang menular yang boleh menyebabkan keradangan pada kulit bahagian luar, penyakit ini biasanya di tandakan dengan kemunculan ruam merah berkelompok dan bergelembung juga berisis air pada kulit anda. Jenis penyakit ini biasanya dikaitkan kerana hubungan intim tidak sihat, tetapi sebenarnya faktor berlakunya penyakit ini kerana pelbagai sebab. Factor utama penyebab timbulnya herpes ini iaitu, berhubungan intim dengan pesakit penyakit herpes, pesakit diabetes, cacar, udara yang kotor, kulit yang terluka, usia atau daya tubuh lemah.

Jenis-jenis herpes:


=> Shingles

Kayap ini biasanya disebabkan oleh virus varicella zoster (VZV). Virus ini juga sama seperti virus yang menyebabkan cacar air. Virus ini menyerang kulit manusia hanya pada bahagian badan seperti, kiri atau kanan belakang.

=> Herpes simplex
 
Herpes simplex biasanya disebabkan oleh hubungan intim yang tidak sihat. Virus ini mempunyai predileksi pada lokasi mukokutan, baik terjadi pada pejamu dengan sistem imun normal ataupun sistem imun yang tertekan dan ditransimiskan melalui kenalan genital atau oral.

  - Baca Juga : Gejala Angina Pectoris Serta Cara Menghapuskannya



Herpes ini terbahagi kepada 2 jenis iaitu herpes simplex virus (HSV) 1 dan herpes simplex virus (HSV) 2. Kedua-dua jenis herpes ini mempunyai pola klinikal dan epidemiologi yang berbeza walaupun dapat bertumpang tindih. Kerana kebanyakan orang mengalami jangkitan HSV 1 semasa kanak-kanak dan HSV 2 disebarkan melalui hubungan seksual semasa dewasa. Jenis herpes ini biasanya muncul di bibir dan alat kelamin. Biasanya jika seseorang terjejas oleh jenis herpes ini, jangan campurkan pakaian atau tuala yang digunakan kerana mereka boleh menghantarnya.


cara mengobati dan gejala herpes


Terdapat beberapa ubat herba yang boleh anda gunakan untuk merawat herpes, iaitu:


1. Kunyit

Kunyit adalah bahan makanan yang boleh membantu anda merawat herpes kerana kunyit dapat meningkatkan sistem kekebalan tubuh anda. Dengan cara iris kunyit tipis tipis lalu jemur hingga kering lalu di olah menjadi minuman atau juga boleh dengan cara parut kunyit lalu oleskan pada bagian tubuh yang terkena herpes.

2. Madu

Madu yang mempunyai banyak manfaat kesihatan juga boleh digunakan sebagai ubat semulajadi untuk herpes dengan menggunakan madu pada kulit yang terjejas oleh herpes.

3. Bawang putih

Dengan menggunakan atau memakan bawang putih juga boleh membantu anda merawat herpes.

4. Daun teh hijau

Selain untuk menurunkan berat badan daun teh hijau juga boleh di gunakan menjadi ubat herba herpes dengan cara mengkompreskan tuala yang telah di basahkan dengan air teh hijau yang telah di tuangkan air hangat.lakukan dengan berulang -ulang.

5. Binahong daun

Sensasi sejuk yang dihasilkan oleh daun ini dapat membantu merawat herpes. Daun ini juga sering digunakan untuk merawat jerawat.

6. Biji Hitam

Jenis herba yang dihasilkan dari Black Seed boleh meningkatkan imuniti sehingga dapat berguna juga untuk menyembuhkan herpes.

7. Mint daun

Daun ini iasanya di gunakan untuk menghilangkan bau mulut, badan dan ketiak, tidak hanya itu ternyata daun mint juga dapat menyembuhkan herpes iaitu dengan cara tumbuk daun pudina secukupnya menjadi halus dan balutkan kepada kulit yang terjejas herpes.

Penyakit herpes adalah penyakit yang menular jadi jika anda merasa ada masalah pada kulit anda seperti timbulnya ruam - ruam pada kuli anda di sertai bitnik - bitnik yang berkumpul, segeralah dapatkan pemeriksaan kesihatan anda ke doktor untuk di lakukan pengendalian secara perubatan yang lebih lanjut.

Itulah yang boleh saya katakan, semoga ulasan ini berguna untuk anda dan terima kasih kerana melawat blog ini.

- Baca Juga : Gejala dan Ubat - Ubatan Untuk Sinusitis Yang Berbahaya


3 ulasan:

  1. Saya tidak tahu sebab mengapa sesetengah orang merasa sukar untuk mempercayai bahawa terdapat ubat untuk HERPES SIMPLEX, saya telah menderita herpes sejak 4 tahun lepas dengan teman lelaki saya tetapi hari ini saya gembira kerana saya sembuh dengan bantuan ubat herba Dr Diba yang menjadi penyembuh hebat kepada saya. Saya sedang melayari internet mencari bantuan apabila saya melihat testimonial yang dikongsi oleh orang-orang tentang bagaimana Dr DIBA menyembuhkan mereka daripada virus herpes dengan pelbagai jenis, saya amat memerlukan untuk mendapatkan ini
    rawatan tetapi selepas 4 tahun herpes herpes genital Dr Diba meletakkan senyuman ke wajah saya dengan ubat herba beliau. Saya sangat gembira hari ini bahawa kita mempunyai seseorang seperti penyembuh hebat di luar sana, jadi orang saya di luar sana dengan ramah menghubungi penyembuh hebat ini di alamat e-melnya: drsagbo6088@gmail.com. sila pastikan pekerjaan anda baik kerana ada orang di luar sana yang memerlukan ubat penyembuhan anda. anda boleh menghubunginya atau whatsApp nombornya +2347019642881.

    BalasPadam
  2. Saya mengidap herpes kemaluan beberapa minggu selepas saya bersetuju tidur dengan pasangan saya. Dia pergi bekerja apabila saya didiagnosis dan mengambil semua keberanian saya untuk memberitahunya. Saya tidak tahu apa yang dia fikirkan atau katakan, saya fikir dia akan membuang saya. Sambutan awalnya adalah "baik anda tidak mendapatkannya dari saya" sehingga sehari kemudian apabila dia memberitahu saya dia mengalami sakit yang dingin. Dr saya agak hairan tentang hal itu dan membuat keributan besar ini untuk melaporkannya kepada pihak berkuasa kesihatan untuk mendapatkan kebenaran untuk skrip saya. Untungnya ia adalah jenis HPV 1 yang dia katakan saya jarang ditanam pada alat kelamin anda tanpa ia tersebar di seluruh badan tetapi rasa sakit gatal itu banyak dan sakit. Sesetengahnya menasihati kami untuk menghubungi Dr Sagbo Diba yang kami lakukan, dia menghantar ubat herba kepada kami selepas kami memesan dan menggunakannya dengan sewajarnya yang ditetapkan selama 30 hari, yang akhirnya setiap gatal, ruam dan sakit sejuk hilang dan saya terkagum-kagum selepas dia diuji kita herpes negatif. (6 bulan sehingga sekarang saya tidak mempunyai sakit atau gatal yang sejuk sejak). Tetapi ia sangat menakutkan, saya melakukan perkara yang sama melihatnya di internet dan melalui kesengsaraan semata-mata! Saya masih belum memberitahu sesiapa, bahkan ibu saya dan saya hanya berharap saya tidak perlu mengalami kesakitan itu lagi! Kini tunang saya dan saya sering bercanda mengenainya sekarang, terutamanya apabila saya mahu saya mengingatkan dia bahawa dia mempunyai saya herpes !. Saya masih tidak selesa bercakap tentang pengalaman itu tetapi menulis artikel ini membuat saya merasa seperti itu tidak seburuk yang saya fikir ....
    Saya katakan kepada semua orang bahawa Dr Sagbo Diba adalah satu-satunya yang menyembuhkan penyakit ini, tidak membuang masa untuk menghubungi beliau seperti yang kita lakukan. Sekarang kita hidup dengan baik dan gembira semua terima kasih kepadanya.
    E-mel ..... drsagbo6088@gmail.com
    Whatsapp ...... + 2347019642881

    BalasPadam
  3. Saya tidak pernah percaya bahawa terdapat ubat untuk Herpes Genital sebagaimana yang dikatakan oleh doktor Bahasa Inggeris. Menghadapi begitu lama sejak 2013 dalam kesakitan dan ruam untuk mengetahui sama ada terdapat ubat, teruskan mencari di internet sehingga saya bertemu dengan doktor herba kuat ini, Dr Sagbo yang memberitahu saya bahawa ia telah menyembuhkan, saya tidak menunggu supaya saya mengarahkan ubat herba dan digunakan sebagai dia memberitahu saya, di sini saya 3 bulan sehingga kini tiada tanda ruam dan sakit dan saya telah diuji herpes negatif. Sekiranya anda menderita dari virus herpes dari mana-mana jenis sila jangan teragak-agak
    untuk menghubungi dr sagbo diba. dia mempunyai ubat untuk virus itu.
    alamat e-melnya ... drsagbo6088@gmail.com
    his whatsapp ... + 2347019642881

    BalasPadam

Bottom Ad [Post Page]